+98 21 - 33532602 - 33980931

info@cncparts.ir

بالسکرو و لیدسکرو

برای خرید قطعات سی ان سی کلیک کنید.

بال اسکرو  HIWIN

بال اسکرو دارای یک پیچ بلند و مهره یک دست می باشد که باعث می شود حرکت چرخشی به حرکت خطی تبدیل شود و استفاده آن بیشتر در ماشین های دقیق و ماشین آلات صنعتی می باشد. شرکت های وین انواع متفاوتی از کانفیگ های بلبرینگ را برای برطرف کردن نیازهای مشتریان آماده می کند.

پیش از اختراع بال اسکرو، از پیچ و مهره برای حرکت محور و میزها استفاده می شده، حرکت بین سطوح پیچ و مهر باعث خوردگی و لق شدن سیستم حرکتی می شد به همین سبب به فکر تغییر در نوع دنده پیچ و مهره افتادند و از سطوح مقطع مثلثی به جای پیچ و مهره که سطح مستطیلی و ذوزنقه داشتند استفاده شد.

این نوع مهره و پیچ هم بعد از زمانی دچار اصطکاک می شدند و کارایی شان بر اثر سایش از بین می رفت. به منظور روان بودن این سیستم یک لقی بین پیچ و مهره باید ایجاد شود که باعث می شد سیستم خراب شود. پس از آن لید اسکرو را ساختن که باعث شد تا حدی مسئله برطرف شود.

نحوه ساخت لید اسکرو به شکلی بود که به جای یک مهره از دو مهره استفاده کردند و یک فنر بین دو مهره جایگذاری کردند برای درگیر کردن دو طرف مهره باید پیچ های فنر را تنظیم می کردند تا با حرکت به چپ و حرکت به راست لقی آن کم شود. اما هنوز این مسئله وجود داشت که سطح مهره ها لغزش داشتند. پیداش بال اسکرو باعث شد این موضوع نیز برطرف شود و لغزش بین سطح ها به حداقل برسد و باعث تغییر بزرگی در دنیای صنعت شد.

از جمله ویژگی های بال اسکرو می توان دقت بالای موقعیت، حرکت با دقت، بالا بودن طول عمر، نیروی راه اندازی، تعادل بار در تمامی جهات و به صورت یکسان و در نهایت روانکاری آسان و قابلیت تعویض بالا اشاره کرد.