+98 21 - 33532602 - 33980931

info@cncparts.ir

انرژی چین (انرژی گاید)

محافظ کابل، انرژي چين یا انرژي گايد قطعات پليمري از جنس پلي آميد هستند كه دارای خاصيت ضد سايشي، توانايي رفت و برگشت به ميزان بسیار بالا و در طول محور حركت را داشته و  ميزان خمش كابل از مقدار معینی كمتر نمي شود.

برای خرید انرژی چین یا انرژی گاید (محافظ کابل) کلیک کنید.

اگر كابل به دفعات از يك نقطه به چپ و راست خم شود، بعد از تکرار شدن حركت سيم هاي داخلي تحت كشش قطع مي گردند. اما اگر كابل حول يك دايره خم و راست شود قطع شدن بسیار زمان می برد که وظيفه اصلي انرژي چين است. از دیگر وظایف آن حفاظت از كابل در برابر بر خورد اشياء و يا قطعات با سيم ها و كابل ها است.. برخی انرژي گايدها طوری طراحي شده اند كه از  سفاله تراش و يا جرقه در دستگاه هاي هوابرش و يا پلاسما جلوگيري می کنند.

برای خرید انرژی چین یا انرژی گاید CKS (محافظ کابل) کلیک کنید.

چند نکته در انتخاب انرژی چین می بایست مورد توجه قرار گیرد:

  • طول انرژي چين : نصف طول حركت به علاوه طول منحني حركت به علاوه عدد کوچک(مقدار دلتا). در نظر گیری یدک برای احتمال  شکسته شدن برخی از قطعات پلاستيكي انرژي چين
  • قرار گیری منظم كابل ها كف انرژي چين همانند شكل بالا. در صورت انتخاب انرژی چین کوچک برای صرفه جویی در هزینه ها و قرار دادن کابل ها بر روی هم كابلها امکان خم خوردن بزرگ را نداشته و بصورت مقطعي درون خود انرژي چين خم موضعي مي خورند. همین اتفاق امکان قطع و وصلی برای دستگاه ایجاد می کند، و فقط برخی مواقع درايوها آلارم مي دهند.
  • تنوع در انرژی چین ها به دلیل كاربرد دستگاه (مدل انرژي چين دستگاه هوابرش با انرژي چين دستگاه چوب متفاوت است)، سرعت حركت (برخی از انرژي گايدها قابليت حركت تا سرعت 10 متر بر ثانيه و بيشتر را دارند اما بعضي از آنها با سرعت 5 متر بر ثانيه در عرض دو دقيقه متلاشي مي شود) و نوع كاربرد(انتقال لوله آب ، انتقال لوله گاز و اكسيژن، لوله هاي روغنكاري ، لوله هاي پنوماتيك بادي و ...) است.